نقش دانش آموزان در موفقیت مقوله اقتصاد مقاومتی انکارناپذیر است
 
دانش آموز و اقتصاد مقاومتی

نقش دانش آموزان در موفقیت مقوله اقتصاد مقاومتی انکارناپذیر است
فیروزکوه- استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: دانش آموزان با اهتمام در سنگر تعلیم و تربیت و انتقال صحیح مفاهیم روشنگری و بصیرت افزایی به خانواده ها، نقشی مهم در موفقیت مقوله اقتصاد مقاومتی دارند.

 

 



ˈخسرو عزیزیˈ روز سه شنبه در هفته بسیج دانش آموزی درهمایش بصیرتی- روشنگری ˈاقتصاد مقاومتیˈ در جمع هنرجویان هنرستان ˈامام علی (ع)ˈ فیروزکوه، اظهارداشت: با گذشت بیش از 33 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، نظام نوپای اسلامی مشکلات عدیده ای را در اثبات حقانیت خود در عرصه های سیاسی، اقتصادی و . . . با تحمل جنگ، ترور شخصیت ها، غائله های قومیتی و . . . به برکت وجود دانش آموزان، دانشجویان و آحاد ملت همیشه در صحنه پشت سر گذاشته است.

وی گفت: جنگ دیپلماسی امروز غربی ها و رویارویی آنها با نظام اسلامی، حاکی از بزرگی، ارزش و اهمیت ایران است که با برخورداری از هفت درصد منابع طبیعی و یک درصد جمعیت جهان و مقام هفدهمی در رتبه بندی اقتصادی، کشوری تاثیرگذار و کمتر تاثیرپذیر است.

رییس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه در تشریح ادبیات اقتصاد مقاومتی مدّ نظر مقام معظم رهبری به سه انقلاب بزرگ تاریخ بشریت اشاره کرد و افزود: این انقلاب ها و دگرگونی ها که شیوه کار کشورها را به شکل همه جانبه تغییر داده است، عمدتا ناشی از مساله انرژی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: 250 سال قبل اختراع ماشین بخار توسط ˈجیمز واتˈ انگلیسی منجر به شکل گیری انقلاب صنعتی شد که با قابلیت تغییر انرژی عضلانی به مکانیکی، ارتقاء بهره وری و کارایی را به ارمغان آورد.

عزیزی ادامه داد: سالها پس از آن و با اختراع برق، انرژی مکانیکی جای خود را به انرژی الکتریکی داد، اما کشف انرژی اتمی و استفاده ناصواب از آن در بحبوحه جنگ جهانی دوم، استفاده از این نوع انرژی را سیاسی و با پیچیدگی هایی همراه کرد.

وی تصریح کرد: خیانت ˈانیشتینˈ فیزیکدان مشهور آمریکایی در معرفی این کشف به رییس جمهوری وقت آمریکا، غیرقابل بخشش و خیانتی به تمامی تاریخ بشریت است و لذا آگاهی که همراه با بصرت نباشد، بی اثر بوده و انسان را به تباهی و گمراهی می کشاند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه اذعان داشت: انسان ها بایستی ظرف وجودی خود را از خدا، دین، آموزه های دینی، عقاید راستین، خوبی ها و گوهرهای ناب پُر کنند تا مسائل جزئی، روزمره، حاشیه ای و کم ارزش در وجود آنان جایگزین نشود.

وی گفت: انرژی های فسیلی تا چند دهه آینده به پایان خواهد رسید و انسان ها مجبور به استفاده از انرژی های نوین از جمله انرژی هسته ای برای پیشبرد امور خواهند بود؛ موضوعی که امروز محور کشمکش های سیاسی غرب با ایران اسلامی است.

عزیزی افزود: آنان که امروز خود را از هماوردی علمی و سیاسی با ایران ناتوان یافته اند، به ناچار دست بر روی حلقه ضعیف تر اقتصاد (به تصور خام خود) گذاشته اند و می خواهند از راه تحریم های اقتصادی ما را به زانو در آورده و وادار به تمکین کنند، اما این خیال باطلی بیش نیست.

وی با تشبیه اقتصاد مقاومتی به دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: همانگونه که در جنگ با حداقل امکانات، مظلومانه جنگیدیم و پیروز شدیم، امروز نیز با استفاده از رموز آن دوران در این عرصه به پیروزی خواهیم رسید و در این میان، دانش آموزان نقش کلیدی خواهند داشت.

معاون اداری- مالی دانشگاه آزاد سلامی واحد فیروزکوه ادامه داد: تقدیم 36 هزار شهید دانش آموز در جنگ تحمیلی در راه اعتلای وطن و حفظ ارزش ها، گواهی بر این مدعاست و لذا رسالت تاریخی و سهم و نقش آینده سازان کشور در این برهه از زمان بیش از سایر اقشار است.

وی اقتصاد مقاومتی را به معنای مقاومت در برابر هر آنچه مانع پیشرفت است، توصیف و تصریح کرد: دانش آموزان با انتقال صحیح مفاهیم و آنچه در محافل و تریبون های روشنگری و بصیرت افزایی می آموزند به خانواده ها، شاه کلید موفقیت در این عرصه اند؛ نکته ای که دشمنان نظام به درستی به آن پی برده و درصدد برنامه ریزی بر روی این قشر هستند.

عزیزی اذعان داشت: نخستین رسالت دانش آموزان، عمل به وظیفه ذاتی شان یعنی تحصیل علم و دانش است و نگاهی به مسیر پیشرفت کشورهای توسعه یافته حاکی از اهتمام و توجه جدی آنان به مدارس، دانشگاه ها و مراکز علمی است.

وی افزود: امروز بمباران تهاجمی دشمنان و معاندان نظام، مدارس و آموزشگاه ها را نشانه رفته است و لذا دانش آموزان باید با حفظ روحیه خودباوری، هوشیار باشند.

رییس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه در خاتمه با تاکید بر مصرف کالاهای داخلی توسط خانوارها و دانش آموزان، تصریح کرد: آینده نظام اسلامی با تلاش، کوشش و مجاهدت های علمی دانش آموزان ساخته می شود و موفیت های امروز آنان، راه را برای پیشرفت های آینده کشور فراهم و هموار خواهد کرد. 

 

 

منبع : خبر گزاری جمهوری اسلامی IRNA

 

نویسندگان : علی رهبری ، سید مهدی ابوالعلایی ، مجید علی بنده پور


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, :: 18:49
.

درباره وبلاگ


به وبلاگ خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 7
بازدید کل : 21617
تعداد مطالب : 6
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1